Τηλέφωνο/Φαξ: 27210 89777Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

logo 1

kid schoolO ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΑΚΟΗΣ

Πολλά παιδιά παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες. Το φάσμα των μαθησιακών δυσκολιών είναι ευρύ, αλλά γίνεται κατανοητό ότι η μάθηση απαιτεί τη συμμετοχή όλων των αισθήσεων και ιδιαίτερα της ακοής. Τα παιδιά με μαθησιακές διαταραχές είναι δυνατόν να εμφανίζουνδιαταραχές στην ανάγνωση, στηγραφή, στηναπομνημόνευση, δυνατόν να είναι αφηρημένα ή και να δυσκολεύονται να κατανοήσουν το δάσκαλο ή τον καθηγητή μέσα στην τάξη. Η θεραπευτική αντιμετώπιση των μαθησιακών διαταραχών του κάθε παιδιού θα πρέπει να είναι ανάλογη με το αίτιο που τις προκαλεί.

Μελέτη παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες στην Ελλάδα έδειξε ότι ένα μεγάλο ποσοστό από αυτά 43,3% παρουσιάζουν και διαταραχές στον τρόπο με τον οποίο επεξεργάζονται τα ακουστικά ερεθίσματα (Ακουστικές Διαταραχές). Το γεγονός αυτό μπορεί να επηρεάζει την αντίληψη της ομιλίας σε θορυβώδη περιβάλλοντα, όπως είναι η τάξη.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα μαθησιακών δυσκολιών, που μπορεί να συνδυάζονται με Ακουστικές Διαταραχές αποτελούν

Η Δυσλεξία

Η Ειδική Γλωσσική Διαταραχή

Το σύνδρομο Διάσπασης Προσοχήςμε ή χωρίςΥπερκινητικότητα

Ο αυτισμός

Σύνδρομο Asperger

Δυσορθογραφία

Δυσαριθμησία

Αυτό, που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι ότι στις περισσότερες περιπτώσεις ο απλός, συνηθισμένος έλεγχος ακοής  (απλό ακουόγραμμα ή τυμπανόγραμμα) δεν είναι  αρκετός και υπάρχει κίνδυνος να γίνει λανθασμένη διάγνωση.Το πρόβλημα βρίσκεται στον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλος επεξεργάζεται τον ήχο και ιδιαίτερα την ομιλία, γεγονός που οδηγεί στην ανάγκη εξειδικευμένης εξέτασης.

Ανάλογα με το αποτέλεσμα των εξετάσεων σχεδιάζεται και η θεραπευτική τους αντιμετώπιση.